Julen hos barnens mormor & morfar!

Torsdagsmorgonen började med att Fredrik packade upp sina trummor till "Guitar World Tour" och spelade en trudelutt - eller rättare sagt, ett PAR trudelutter. Ninni ville såklart också testa!



Vid lunch åkte vi hem till mina föräldrar, där det bjöds på mumsigt julbord.



Teamwork! Ninni o Moffa skalar clementin...

Den fina granen med lite julklappar under... (min lillebror ligger på knä för att tända brasan, just so ya know :P )





Och tänka sig, Jultomten kom även denna dagen!





Ninni är fortfarande lite skeptisk till Tomten, men vågar sig ändå fram och hjälpa till att dela ut paketen.. Även en liiiten stund i tomtens knä, gick bra...


Hade en underbar 2:a julafton. STORT TACK för all mat, paket och inte minst för det trevliga sällskapet!



Dagen idag har jag flängt rundor medan Fredrik varit hemma med barnen.

Ninni far funt i sin Bobbycar med fullastat släp och med Pippi-dockan i högsta hugg - tokmaja!

Fullastat vare japp! :)

En annan favorit är dansmattan hon fick av mormor och morfar, ungen tokälskar ju musik och trampar flitigt på mattan för att "höra alla djuren och sångerna"... :)

Neo fick en massa fina kläder, en bok, gosedjur och en kanonfin Nappbox från Cult.

Jag och Fredrik fick också en massa fint av tomten :) Bland annat underbara turkosa handdukar...

.... en snygg (och praktisk!) matta till köket... en ny duk (man ser den liiite till vänster)

... och så denna tomte-lampan som jag blev SÅ kär i! Min mamma känner mig väl :D




Nu har vi precis nattat barnen, Ninni är fortfarande vaken men hon stannar i alla fall i sängen.. Så, jag och Fredrik ska kika på en film alldeles strax.

I morgon kommer min farmor, hennes man, deras vovve och min kusin hit sen blir det en massa pyssel inför dopet. Fullspäckat schema med andra ord - hääärligt! :D


Så, ha de gutt så hörs vi snart igen!


Då publicerar jag också vinnarna i tävlingarna....
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Agnieszka

Jättefian grejjer som ni fick! Nappkrukan har vi med!!! Eller det är ju Nova som har den=)

kramar

2008-12-26 | 20:13:04
http://agnieszka.blogg.se/
Evelina

Inte illa med två julafton och 2 tomtar! Blir en liten minijulafton för mig också på måndag när jag ska ner till familjen och fira nyår=)kram på dig och lilla familjen=)

2008-12-26 | 20:15:37
http://evelinalinnea.blogg.se/
Agnieszka

Självklart hittar man tid till att pyssla=)

Kramar

2008-12-27 | 07:42:12
http://agnieszka.blogg.se/
SagoElin

Vad mycket fint ni har fått gumman! Verkar som att ni har haft en mysig jul trots att den verkar liite stressig med dop och allt :) Ser fram emot att se bilder imorgon! Eller ja, måndag iaf! Hoppas ni får finaste dagen! Många julkramar från oss!

2008-12-27 | 22:54:38
http://sagoelin.blogg.se/