Bitter ikväll?

Klockan är 23.43 nu och jag har fortfarande en del att göra klart innan det tillslut är läggdags även för mig. Neo vaknar när som helst nu för ett mål mat... efter det ska jag göra i ordning det sista, innan jag slutligen stupar i säng.


Jag antar att det blir såhär, när man får göra det mesta själv..  Fredrik har åkt iväg till jobbet.Tydligen skulle han jobba natt i natt med... kul att nån bryr sig om vad jag tycker....

Han hade iaf kunnat hjälpa till de timmarna han var hemma - och vaken -  tycker man, istället är det Xbox:et som gäller, trots mina ansträngningar för att få med honom in i köket - för inslagning av en massa julklappar.  Hade kunnat bli mys, med en pepparkaka och en kopp kaffe... istället fick jag göra det själv. Utan pepparkaka och kaffe. Tänker ju inte sitta och kränga själv.....

Eller kunde han kanske vikt tvätten som stått ren i hallen sen helgen istället.... ? Eller diskat upp disken?


Nåja. Det är som det är. Skönt för honom att han kan sitta ner och äta en hel måltid utan att få springa och trösta Neo. Eller att ta den tid han vill, i duschen. Måste kännas bra. På tal om det skulle jag me behövt duscha... Aja, får väl bli imorgon kväll. Om jag hinner...



Kanske skulle jag inte publicerat det här inlägget heller? Men hey, jag är trött på att inte få "prata" med nån. Jag är trött på att vara ensam. För så känns det mest hela tiden numera.. har väl visserligen accepterat det, men vem har sagt att det är kul? Näe. Det är tur jag har er läsare som orkar stå ut med mitt babbel.. som ger mig lite respons, trots jag är USEL på att svara tillbaka på era komentarer. Men, jag hinner helt enkelt inte....



Bitter ikväll? Tolka det som ni vill, I`m just telling u the truth....
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


tessan

man måste få klaga av sig ibland, vet precis hur du känner och det är verkligen inget kul =( kan han inte jobba dagar istället? kram

2008-12-04 | 00:31:44
http://ericasmamma.blogg.se/
Anonym

Skönt att höra att man inte är ensam iaf.....

2008-12-04 | 11:55:28
Shila

Hej!!!



Det känns alltid skönt att säga vad man känner och tycker. Man mår alltid bättre än att ha en massa bubbel i sig som växer. Sedan kommer det explodera så det är skönt att ventilera ibland så man slipper explodera. Det där lät grötigt men jag tror du fattar vad jag menar. Inte meningen man ska gå o bära på en massa utan bättre få ut det och sedan gå vidare! Sköt om dig o de söta barnen /Shila

2008-12-04 | 15:28:50
http://shilas.blogg.se/
Suss

Ojojoj, min kille har både xbox och Wii men han skulle få det rejält hett om öronen om han satt och spelade det istället för att ta hand om sånt som SKA tas om hand, t.ex. matlagningen och skötningen av barnen.



Däremot kanske han inte tycker det låter lika roligt som du att slå in julklappar, och förstår inte att det skulle vara mysigt att fika tillsammans. Du kanske skulle bett honom diska eller vika tvätten, om han nu inte förstår det själv..



Inte lätt det där, men jag hoppas att du pratar ut med honom ordentligt om det, och inte bara tar ut din frustration i bloggen. Det blir liksom aldrig bättre av att älta saker...



Kram!

2008-12-04 | 16:44:51
http://kevlarjeans.blogspot.com/
Anna

Det är tillåtet att vara bitter, jag är det varje dag ;) Och en blogg är väl ändå till för att ventilera sig lite granna?



Va hur bitter du vill, jag läser iaf =)

Hoppas ni haft en bra dag! Kram på er..

2008-12-04 | 16:51:02
http://lindblom86.blogg.se/
Annika, Emma & Kajsa

Du får helt ryta upp med honom ordentligt!! Hänga vid x-boxet får han göra när barnen sover eller när tid finns! 1000 kramar till dig vännen

2008-12-05 | 09:31:17
http://mammaanka.blogspot.com
Pia - mamma med mera

been there done that liksom.... vet hur det är... och ha inte dåligt samvete över att inte hinna kommentera... sånt är livet. Barnen måste ju gå först!!

Sköt om dig gums!!

Pia

2008-12-05 | 10:33:49
http://pia.sakerochting.se
SagoElin

Lilla söta rara . jag vet hur du känner.. eller ja, lite. Jag är ju dock ensam jämt och det är ju lite annat för jag vet ju att allt ligger på mig.. det är nog värre när man är två och den ena arten inte gör ngt.. mycket mer frustrerande. Usch! Har du pratat med han sötnos? Maila om du behöver/vill prata av dig gumman.. det behöver vi alla ibland! Massa bamnsekramar!

2008-12-05 | 17:07:31
http://sagoelin.blogg.se/
Helené

Låter jätte konstigt, men va skönt o höra att andra har de lika dant som mej! Självklart vill jag inte att nån ska ha de så, för de är pissigt jobbigt!



Jag stressar i duschen medans R kan sitta vid datorn i lugn o ro..

"Skönt" o höra att fler än jag tycker de är jobbigt, de "får" tydligen inte vara de. Man ska vara så perfekt de bara går!



Om du nångång skulle vilja "prata av dej" så finns jag på msn :) (Haha, va konstigt de lät när jag skrev de nu, men, säg bara till)!

2008-12-05 | 18:47:56
http://missh.bloggagratis.se