Åh tack snälla ni!

Tusen miljoner tack för alla råd och tips. Skönt att det inte bara är jag som tycker det är galet :)
- jag kommer nog, som några gav förslag på, att maila Tradera och höra vad dom tycker... Annars ringer jag upp människan och hör vad hon säger..



Nu väntar sängen för min del, är supertrött i vanlig ordning. Ska försöka få Fredrik att ta Neo i natt, så jag får sova lite mer än 2,5 timmer på rad. Känner att jag behöver det....


Och amningen funkar inte alls längre. Det är verkligen skit! Pratade med både bvc och en kvinna på "amningshjälpen" och berättade hur det låg till. Båda trodde det var stressrelaterat, men enligt bvc doktorn kunde det lika gärna vara så att min kropp helt enkelt inte kan producera mer mjölk, hur mycket man än provocerar...

Jättesurt, men vi fortsätter ett tag till (han får amma och sen tillägg) så får vi se vart det leder..


Nån som har några tips eller råd? Kanske egna erfarenheter som ni kan dela med er av?



Hur länge ammade ni?



Ninni ammade jag tills hon var knappt 3 månader. 11 Januari är hon född och på påskafton upptäckte jag hennes första tand, sen gick det inte mer... *aoutch*

Hade inga som helst problem att sluta amma.. mjölken bara "försvann", som ingenting.



Nehepps, sängen var det ja.. I morgon blir det en massa rolig bloggning, bloggtorkan har försvunnit och nu har jag helt plötsligt en hel massa o blogga om... Men som sagt, blir under morgondagen :)


Glöm inte fråga det ni undrar över i inlägget nedan, svarar på alla frågor i ett sammanställt inlägg 2morrow.



Sov gott underbara ni, och TACK - än en gång! 


Blir verkligen 1000 ggr roligare att blogga, när ni skickar så fina goa underbara komentarer...  
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Jenny

Jag ammade Tuva i nästan sex månader men hon började gå ner i vikt o då visade sig att min mjölk va helt genomskinlig o va förmodligen helt näringslös. DU ha ju gjort ditt bästa mer kan man ju inet göra, eller hur? ha en trevlig helg

Kram Jenny

2008-12-05 | 22:24:46
http://metrobloggen.se/woffy
Johanna

Jag ammade Joel tills han blev ett år nästan :) Slutade i början på juni och han fyller i slutet. Tråkigt att det inte funkar men så är det ju ibland :(

Trevlig helg!

Kram

2008-12-05 | 22:39:33
http://missyngve.blogg.se/
Fia

Äter du som du ska?

Jag tror att det kan vara så att mjölken tappar sin näring när man mår dåligt.



Jag ammade Ellenova i 3 månader tills vi ju upptäckte att hon inte gick upp i vikt. Mjölk hade jag i mängder men hon gick inte upp! Det var i högsommaren och jag tror det berodde på att Adam jobbade iväg så jag åt eller drack inte så bra som jag borde...



Men ät bra, drick mycket och amma ofta är mitt råd om du vill fortsätta.Så håller jag tummarna att det snart är i ordning igen.

Känner du att mjölken börjar "försvinna" eller är den inte lika näringsrik?

Jag fick oxå höra på bvc att en del kan ha hur bra mjölk som helst i början, men sen går det inte mer...som för mig då.



Kram och gonatt!

2008-12-05 | 22:55:18
http://fiansess.blogg.se/
Kamilla

Jag ammade vår dotter tills hon var ca 6 månader hade gärna ammat längre men jag rasade i vikt så jag vägde bara 45 kg medans hon var rund dom en boll =)

2008-12-05 | 23:12:00
http://agilla83.blogg.se/
tessan

ja ammade erica i 8mån, delammade de två sista, och från 4mån så fick jag även ge ersättning efter amningen.

Med Loke har ja tänkt att amma lika länge, så efter jul ska jag bara amma morgon o kväll tills han blir 8mån

2008-12-05 | 23:14:45
http://ericasmamma.blogg.se/
SagoElin

We love you ;) That´s why! Kram

2008-12-06 | 00:18:01
http://sagoelin.blogg.se/
Linda med familj <3

Åhh jag kunde inte amma Ella i mer än tre veckor :(

Det gick helt enkelt inte då min kropp inte ville producera den mängden som behövdes :(

2008-12-06 | 02:19:32
http://babymyz.blogg.se/
Ulrika

Jag ammade min stora tills hon var 5mån, men inte fullt hela tiden, hade inte så det räckte så det var blandat med tillägg och sista månaden var det bara på natten i princip. Den lilla ammade jag lite längre vilket inte alls var planerat för min del. Hon vägrade släppa bröstet och jag ammade henne tills hon var 7mån men mot slutet var det bara nattetid då med.

Jag är en sån mamma att jag lägger inte så stor vikt vid ammningen. Funkar det så funkar det, men när det strular lägger jag ner. Mina barn har inte lidit av det och jag ångrar inte nått. De smidiga med att inte amma är ju att man är mer fri. Men jan gå hemrfrån på ett helt annat sett...



Kram

Emma

Vår äldsta ammade jag i 4 veckor, mellersta i 3 veckor och trinity ammade jag inte alls. Hon orkade inte och kunde inte pga spalten och hjärtfelet.

2008-12-06 | 08:50:28
http://theloveoftrinity.blogg.se/
Agnieszka

Nova ammade jag bara i 3 veckor, och dem 3 veckorna var ett rent helvete.... hade 3 mjölkstockningar som avlöste varandra så jag gick ju i en jävla dimma hela tiden... och så sög hon inte rätt då mjölken från början rann så mkt så hon inte ens behövde suga ordentligt.... så hon lärde sig aldrig att suga rätt så att säga. Med variga bröstvårtor som blödde och var skitömma så hamnade vi på lasarettet hon bm som förlöste oss och hon konstatera att det faktiskt inte var någon ide att fotsätta amma då jag var så pass dålig psykiskt efter dessa 3 veckor och att Nova faktiskt inte kunde suga ordentligt.... tråkigt men så blir det ju ibland. Men denna gång vill jag verkligen att ammningen ska funka!!!

kramar

2008-12-06 | 08:56:17
http://agnieszka.blogg.se/
Linda med familj <3

Usch jag vet, jag mådde fruktansvärt dåligt över att jag inte kunde amma. Jag älskade närheten och den kärleken som spirade mellan oss.

2008-12-06 | 09:19:33
http://babymyz.blogg.se/
Jonna

Jag ammade bara några veckor, barnen blir inte sämre av ersättning =) Funkar det inte så gör det inte. Amma ofta för att öka produktionen och det finns även ett nässpray man kan få utskrivet som ska stimulera på något vis så att det ska "rinna till" mer. Lycka till, hur du än gör =)

2008-12-06 | 09:22:56
http://jonnaa.blogg.se/