Vår första timme på dygnet

Vanligtvis stiger jag upp klockan o7.oo, klär på mig och fixar mig. Smyger in till Ninni och väcker henne lite försiktigt.. Säger "gomorgon hjärtat, har du sovit gott?" (samma fras varje morgon, varför? :) Hur som helst. Går ut i köket och dukar fram frukost, yoghurt, flingor, smörgås och mjölk - som byts ut mot gröt vissa dagar.

När frukosten är klar så går jag in till Ninni igen, som fortfarande ligger och mornar sig i sin säng, lyfter upp henne och gosar lite. Sätter ner stumpan på golvet, som genast traskar ut i köket.. medan jag rullar upp rullgardinen och bäddar till hennes säng.

Sen äter vi frukost ihop!


Efter det tvättar vi av de kletiga yoghurt-händerna, byter pjamas mot kläder sen sätter sig Ninni och kollar på barnprogrammet (oftast Dora utforskaren) i soffan en stund, medans jag plockar i ordning efter frukosten. Sen är det på med skor, jacka och mössa och mot dagis, som gäller! ´

Då är klockan runt o7.40....


Ninni är redo för dagis, och givetvis är "Hamstern Hasse" (som eg. är ett marsvin..) med...

... dagisväskan är packad och den nya vagnen är tillförsedd med snusnäsdukar. Ett måste! :)


Så börjar vår raska promenad mot dagis;

Vi får följa ån en bit... som ni ser är det disigt väder här idag, regn i luften... men frisk och härlig luft i alla fall! Bättre det än den klibbiga tryckande luften vi haft ett tag nu..

Sen tar vi en genväg genom en fin allè, där brukar vi stanna till och titta upp bland träden. Tycker Ninni är spännande!

Vi hinner gå förbi Biblioteket, Medborgarhuset, en tobakskiosk, en pizzeria, ett ålderdomshem, ett annat dagis och ett konditori - där det strömmar ut farligt goda dofter... :D

Sen, är vi på dagis och nu brukar klockan vara ca 07.55.


Detta ser vi när vi först kommer in på dagisområdet.. mysigt!

... det finns små söta "övergångsställen" lite här och var. Kanongulligt ju!

Och detta är inte ens en bråkdel av deras utegård.. :D


Sådär ser våran första timme ut, en helt vanlig dagis-dag. Hur ser er ut ?
*utmanar alla som vill dela med sig, behöver inte alls vara med foton och grejjer....
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Jen

Åhh vad mysigt det låter! Och fina bilder dessutom.

Min morgon är dock mindre charmig.



Vaknar 05:00, duschar, äter frukost med Rob

samt ger alla djuren mat.

Rob lämnar hemmet 06:15,

då går jag en skogspromenad med vovvar.

Vi är inne runt 07:00,

jag gör mig iordning och går till jobbet.



Ha en bra dag!

2008-08-26 | 09:18:50
http://pansky.blogg.se/
Agnieszka

Hej hopp! Barnmorskan trodde det var en liten kille som vi väntar... men du får inte säga till någon!

Nu vill ju jag veta vad ni väntar!!!

Kramar

2008-08-26 | 09:39:44
http://agnieszka.blogg.se/
sarah

hej vännen . hur är det ? :)

2008-08-26 | 09:46:55
http://sarahsglitter.blogg.se/
ME&MY

vilken rolig utmaning!

Jag nappar nog och tar någon morgon nu i veckan.



Vad fint det är där ni bor, mysig miljö att omges med varje morgon, bra start på dagen!

2008-08-26 | 10:25:19
http://desbarrar.blogg.se/
SagoElin

åh, vilken underbar promenad väg.. En sådan man aldrig lär tröttna på! :)

2008-08-26 | 11:08:09
http://sagoelin.blogg.se/
Boel

Vilken härlig väg till dagis o snabbt verkar det gå!

2008-08-26 | 15:25:20
Evelina

Fin väg till dagiset, och vad mysigt det såg ut!

2008-08-26 | 16:08:15
http://evelinalinnea.blogg.se/