Morgonens gravida utbrott!

Vi vaknade lite för sent i morse, både jag och Ninni var trötta som bara den... Men, hann ändå äta frukost i lugn och ro (viktigt!) och Ninni hann se lite barnprogram, medan jag gjorde i ordning mig själv...

Djup koncentrerad.... med Hasse-hamster i högsta hugg - like always...

Nu börjar "Dora-sången" och då blir Ninni såhär glad :)

Min lilla, stora, tjej ♥

I alla fall. 07.50 började vi ta på oss ytterkläderna. Men vart var Ninnis vindoverall??

Eftersom det var Fredrik som, för ovanlighetens skull, ensam hämtade Ninni från dagis igår - så slog jag honom en snabb signal på mobilen. 

- "eeh, den är nog kvar på dagis...men du kan väl ta den röda?" 
- "Fredrik, det är en VINTER overall! Här är det knappt höst idag...
- "mm, det är sant"...


SUCK


Aja, inget att göra åt. På med jackan istället.. Hämtade en liten handduk, för att torka av cyklen med så stumpan inte blir blöt om rumpen... och sen var det nåt mer! Hjälmen, såklart! Men VART ÄR NU HJÄLMEN DÅ?? *letaleta*

Ringer Fredrik ytterligare än gång, och klockan går... 
- " eeh, den är nog kvar på dagis...."

Irriterad och stressad gormar jag ut något om "vad gör den för nytta där då?" och "senast IGÅR sa jag att overallen är perfekt när vi cyklar till dagis och sitsen är blöt... avslutade med ett "Nu får faktiskt DU fixa det här!" 

- " det hinner jag inte"... 


Och JAG då?? HINNER JAG? Näe, gravida Lina har ju ingenting aalls för sig om dagarna.. inga tider, platser eller andra bekymmer som man måste passa... Inte alls!  TYPISKT KARLAR!

Har han helt missat att jag är i 7:e kalendermånaden, har ett fast jobb och skolarbete som måste skötas?

Detta utöver att passa Ninnis dagistider, när jag ska till BM, andra läkartider och alla vardagssysslor som ska hinnas med under en dag...


Aja, i alla fall. Ner med Ninni i vagnen och sen skynda, skynda. Inte lätt med mage & foglossning, ska jag säga er... 

Men, vi kom fram tillslut.. Jag, helt genomsvett! 


Nästa gång ska jag skriva en lapp till Fredrik, så han kommer ihåg vad som ska hem från dagis (eftersom det uppenbarligen inte är "självklart" för honom, eller "orkar" han bara inte?)


 Alternativet är att vi köper dubbla uppsättningar av allt, så kan vi lämna kvar allt på dagis?!

... näe, förresten, det är nog lika bra jag fixar det själv hädanefter... blir nog billigast så...



Så, ingen höjdarmorgon direkt. Men nu kan väl bara dagen bli bättre, eller? :) 


Får väl ringa upp min - ändå älskade - men slarviga karl och ursäkta mig för jag kanske brusade upp lite väl mycket.. men åh, blir tokig när han inte ens fixar sånna "enkla" saker. Är ju bara till att tänka till lite för bövelen! 

"Vad ska hjälmen göra på dagis? Kanske dom ska cykla i morgon, bäst jag tar hem den..." Svårt?

Får skylla på graviditetshormonerna, dom utnyttjar jag så fort jag får tillfälle nämligen
- man får passa på så länge man kan :D Right? 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Cissi

Haha, det där låter som min sambo i ett nötskal. Har också tänkt tanken att köpa dubbla uppsättningar av allt, men det är som du säger: det blir ganska dyrt...Förstår inte riktigt vad som ska vara så svårt med det hela. KARLAR!!!

2008-08-28 | 10:46:17
http://cissislife.blogspot. com
Nina

Bra att vara gravid, allt går att skulla på det!! Hmm.. kanske jag också borde bli på smällen. Eller njää.. har värsta temperamentet ändå :P

2008-08-28 | 10:59:54
http://niini.blogg.se/
sarah

Oj då . Låter inte så roligt . :( .



Hoppas din dag blir bra :)

2008-08-28 | 11:51:22
http://sarahsglitter.blogg.se/
SagoElin

Så underbart att höra att man inte är ensam om sådana småutbrott.. Och vadå försvinner? Det har jag inte märkt? :O Haha. Mitt problem var väl kanske mest att jag inte hade ngn karl att ta ut det på.. tur man har några vänner kvar helt enkelt :p

Hoppas dagen blir bra trots morgonen!!

kramar.

2008-08-28 | 12:04:02
http://sagoelin.blogg.se/
Fia

Oh tackare då får mkt att ta tag i. Men det är så rätt ofta att killar inte "tänker" som vi gör....

Hoppas det löser sig allt o att du blir på bättre humör under dagen....även om humörsvängningar kommer o går som de vill sådär:P

2008-08-28 | 14:19:29
http://dagarmedfia.blogg.se/
Soya

Är inte hasse ett marsvin egentligen?

2008-08-29 | 22:54:42
http://soya.blogg.se/