Sko-shopping & besöket

Som sagt, vi var ju och shoppade skor idag - jag och Ninni. Älskar skor (!) och det är verkligen livsfarligt att dra in mig på en skoaffär.. Men sagt och gjort. Kom hem med hela 4 par!! *gosh, lite ångestkänslor* Men, det var verkligen välbehövligt eftersom varken jag eller Ninni hade några bra skor som passade längre...

Det fanns inte så mycket "höst skor" i Ninnis storlek ännu, utan mest sommarskor som de REA:ade ut, så Ninni fick sig ett par gympaskor och ett par gummistövlar, som hon kan ha här hemma. Ett par är nämligen på dagis, och stövlarna kostade endast 39.95 så jag kunde verkligen inte låta bli. TOKBILLIGT ju! :D 

Själv fick jag också 2 par skor *nöjd* :D

Så, nu slipper även tjejerna hos Ninninusen springa barfota i vinter, härligt! :)



Så, till besöket vi fick igår dåra..

Vet inte om jag berättade om det då vi bodde i förra lägenheten, men drar det en snabbis från början..

Våra kisar, Glitter & Glamour - världens finaste misar - skötte sig exemplariskt fram till i somras... Då började dom nämligen kissa inne, allra helst i vår säng! Vet inte om det var båda misarna, eller bara en av dom, men det skedde gång på gång - ibland flera dagar i rad... Tålamodet började tryta...

Trodde först det berodde på att den ena löpte, men när "löpet" försvann och kisseriet fortsatte, så drog vi slutsatsen att det inte alls var som vi trott, och hoppats, på.. Vi stog maktlösa. Fick alltid ha dörren till sovrummet stängd, vilket resulterade i att det var instängd luft när vi gick och la oss (eftersom vi hade innefönster kunde vi inte öppna upp heller..) och vi vaknade och var genomsvettiga - alla tre!

Hur som helst. Trodde att det skulle bli bättre när vi flyttade, och katterna kunde springa av sig lite utomhus, men samma visa fortsatte... Vi stängde vår sovrumsdörr och hade fönsterna öppna, men då de gav sig på och kissade i Ninnis säng så var det lixom droppen. Hennes dörr kan vi omöjligt ha stängd 24 timmar om dygnet, hon måste ju kunna komma åt sina leksaker!

Så, kontaktade uppfödaren (världens underbaraste uppfödare) som stöttade oss i beslutet för att se om vi inte kunde hitta ett nytt hem till kisarna... Detta var ju absolut ingenting varken vi eller dom kunde hjälpa! Ibland blir det bara så, tyvär.

I alla fulla fall.. Igår kom det en familj och tittade på, och tog med sig, "våra" misar - för att ge dom ett nytt liv på landet, bland hundar, ankor och hästar. Sorgligt, åh ja.. ni anar inte.. Skyller tårarna som föll, på graviditetshormonerna..

Samtidigt vet vi att de har det underbart där de är nu, med massa bus och kärlek. Familjen som köpte misarna hörde av sig senast idag och berättade hur de spann, åt och busade.. de hade det toppen! Så det känns ändå bra i hjärtat, fast tomt - såklart *saknar* Usch, nästan så man börjar böla igen, nu när man tänker på det...


* 4-ever in our heart *

Vill tacka underbara ANETTE m familj som gav oss världens finaste misar, men som också stöttat och hälpt oss en massa på vägen.. Så otroligt synd att det skulle sluta såhär... Men, vi är helt överrens om att detta var det bästa
- både för deras och vår del! TACK!



Nu ska jag och Fredrik kika på Hannibal sen är det sängen som väntar... Nattinuffs!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Fia

Kul att ni hittade lite skor:)



Tråkigt med katterna bara:( Inte kul när de kissat inne. Sånt är aldrig kul:( Ni får skaffa annat husdjur. Kanin kanske???



Hoppas ni får en mysig helg!

2008-08-22 | 21:39:46
http://dagarmedfia.blogg.se/
Evelina

Söta gympaskor till Ninni, grymt snygga stövlar till dog och så himla söta katter! :) ha en bra helg!

2008-08-22 | 22:08:31
http://evelinalinnea.blogg.se/
Jen

Underbart med shopping, och ännu bättre med rea :)

Du är en sån underbar människa och dina inlägg får den bittraste människa att bli glad.



Du är härmed nominerad på min blogg!

Kram

2008-08-23 | 01:23:05
http://pansky.blogg.se/
Ida & Bellan

näää vad sorgligt. börja med böla. skyller också på hormonerna :D men vad skönt att de har det bra nu iallafall! kramar från osss. Ps. bellan har likadana gummistövlar såklart! ;)

2008-08-23 | 07:21:43
Ankizz med Jonathan

Nää va sorgset o läsa om era katter :(

Men förstår verkligen ert val.

Igår kväll blev de cassanova för min del :)

Ha en bra dag!

2008-08-23 | 09:07:14
http://ankizz.spaces.live.com/
SagoElin

Åh, vad hemskt :( Vet inte vad jag skulle gjort om Herr Greger var tvungen att flytta.. Han är ju min "förstfödde" Huvaligen! Men jag är säker på att det är rätt beslut och att dom kommer få det jättebra där dom hamnar! Styrkekramar!!!

2008-08-23 | 11:04:49
http://sagoelin.blogg.se/
Agnieszka

Ush vad jobbigt att behöva lämna ifrån sig sina missar, men bra både för er och dem....

Kramar

2008-08-23 | 11:25:50
http://agnieszka.blogg.se/
emelie

tråkigt med kisarna! men det måste vara skönt att veta att dm får det bra där dom är nu...

fina skor har hittat... får nog ta mig en sväng ut dit nån dag...

kram

2008-08-23 | 11:45:58
Martina

Jag vet hur det är!! Men va glada att ni kunde omplacera era (jag fick ta bort min :S) Jag tog hand om en omplacerings kisse som kissade i tvättkorgen någong gång när hon va ny, men det va ju inget prblem tyckte jag...Sen flyttade jag själv förra våren då började hon göra sina behov i soffa (jag hade en långhårig inne katt inte bara så till att släppa ut) Hände flera gånger och tillslut ringde jag för att rådfråga veterinär (hade ingen uppfödare) de trodde helt enkelt bara att hon inte fixade fler flyttar...det kunde lösa sig om en månad, ett halvår, ett år eller aldrig..var drar man gränsen? Jag drog den där och då (hon led ju annars skulle hon ju inte göra så) Det är tufft och jag saknar oxå min misse...

2008-08-23 | 14:16:31
http://lakriz.blogg.se/
Cissi

Tråk med kissarna. Men huvudsaken är ju att ni vet att de har det bra nu!



Fina skor!

2008-08-26 | 08:33:19
http://cissislife.blogspot. com