Regn & Majs


Det har verkligen regnat hela dagen. I och för sig är det skönt, passar bra på en söndag och det behövdes verkligen för att "frächa" upp luften lite.

Jag har hunnit med att göra i ordning i förrådet, där Fredrik bara "kastat" in grejer. Typiskt karlar. Jag vill ha ordning! Har också hunnit med att tvätta 2 tvättar, diskat och putsat upp köket skinande rent och varit ute med Ninni i 1,5 timme.

Jovisst. Klart inte regnet stoppade oss från att gå ut. På med regnkläder, stövlar och mössa - and out we went! Jag hade dock "bara" jacka och paraply - eftersom jag inte äger några regnkläder... Fick iofs överta min mammas fina vita stövlar, men "orkade" inte gå och hämta dom i källaren.. Dessutom gick det bra med gympapjuks också :)

En skivad banan avnjöt stumpan utomhus under mitt paraply, ur en rosa plastskål. Väldigt mumma tyckte Ninni. Sen gick vi ner till ån och kikade - och kastade sten i . Tar ju bara 2 minuter till ån, verkligen perfekt - och mysigt.  

När vi kom in tappade Fredrik upp ett varmt bad åt Ninni, som sedan satt och plaskade i badet, nöjd och belåten, en lång stund.  


Regnet öser fortfarande ner. Ninni sover och Fredrik kokar majskolv som vi snart ska äta. Mums! Sen kommer Fredriks föräldrar hit vilken sekund som helst... Trevligt!


Jag ska förresten åka och handla sen, ska kolla efter en ny laddare till kameran. Köper den om den inte är allt för dyr (vilket de tyvär brukar ha en tendens att vara!) för jag hittar verkligen inte min. Fruktansvärt frustrerande!!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Agnieszka

Ohh så smarrigt med majskolvar! Nova är på väg hem till oss med farmor för hon har varit med henne i några timmar och vi har städat hemma!



Håller tummarna för att kameraladdaren inte ska vara för dyr!



kramar

2008-08-10 | 14:00:21
http://agnieszka.blogg.se/
Fia



Det måste finnas flyttmonster som tr ens grejer. Vi letar fortfarande efter grjer som försvann när vi flyttade i september förra året, men ärligt så kan de inte finans här.

Vart tar saker och ting vägen?



Men jag hopaps du hittar den för jag ser verkligen fram emot bilder! =)

2008-08-10 | 14:56:25
http://fiansess.blogg.se/