Ny dag - ny energi!

Så blev det ytterligare en ny dag, tänk va härligt! Ny dag = ny energi och idag är jag på topp igen.

Fick mer positiv respons på mitt förra inlägg än vad jag ens kunnat tänka mig. TACK. Inte för att det spelar någon roll, egentligen, men måste ändå säga att det känns bra. Tråkigt bara att det är så många, mer än mig, som har det likadant med "sina vänner". Näe, det är bara till att ge sig ut o ragga upp några andra - som förhoppningsvis är bättre. Men nog om detta nu...


Ninni står i soffan här brevid mig och vinkar ut genom fönstret samtidigt som hon säger "Hejdå". Detta gjorde vi nämligen för snart en timme sen, när pappa Fredrik åkte till jobbet. Nu vet jag inte vem tokstållan vinkar till, hihi. Hon är ju för söt, mitt lilla troll!



Igår, vid 18.oo, kom Ninnis mormor hit för att passa henne medans jag och Fredrik gick på föräldramötet som hölls på Ninnis nya dagis.
 
Vi är klart överrens om att dagiset verkar kanon! De har bra rutiner, lagar maten till barnen själva och är en blandad grupp med barn i olika åldrar. Alla tillhör en grupp, Ninni i småbarnsgruppen, där de är 9 st barn. 2 tjejer, Ninni och en annan tjej, och 7 st killar. Vilket gäng sen! :) 


Barnen har gymnastik en gång i veckan - då ska de ha med sin lilla gympapåse med ombyteskläder, små shorts och en t-shirt. Hihi va mys! Fröknarna förklarade att barnen tycker det är SÅ KUL att få "byta om", så de gör det även med de minsta barnen. Kanon ju! :)

Detta dagiset är betydligt större och mysigare än det Ninni gick på innan. Många olika rum och spännande vrår. Kök, dockrum, bilrum, små gömmor, pärlplatterum, målarrum, "gymnastiksal", ett vilrum, ett rum där man leker med lera och ett där man klipper & klistrar osv..

De har ett litet sött "bibliotek" för de lite äldre barnen och en dator med pedagogiska spel, som barnen får lov att använda 15 min var, en speciell dag i veckan.

De har "mini - toaletter" och "mini-handfat" så att barnen själva kan, lära sig, och använda dom. Hur sött som helst!


Utegården är kanonfin med en massa spännande saker. Små hus/lekstugor, gungor, rutchkanor, "häst och vagn", små rallybilar & små fotbollsmål. Finns också vinbärsbuskar och tom ett "duschträd", för varma sommardagar. MYYYS! 


Så, idag ska Ninni dit för första gången. Spännande och se vad hon tycker! :) 


Men nu känner jag mig trygg. Detta kommer bli toppenbra, verkligen kanon!  


Så, nu ska jag och Ninni ta vagnen och GÅ till dagis
-
gud sicken lyx med gångavstång på tjaa.. vad kan det ta? 7 minuter kanske :)

Hörs lite senare, Yo! :D
(kolla bulan/blåmärket i pannan - buuusfröken!)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Fia

Jobbigt det där med vännerna. Jag har det inte så direkt eftersom jag inte har barn ju. Men finns de som inte kan acceptera den man bor tillsammans med. Jag gillar verkligen inte sånt. Att kompisar ska döma ens pojkvän/sambo fast dem inte ens känner honom. Avundsjuka eller nåt handlar det väl om.

2008-08-12 | 09:59:54
http://dagarmedfia.blogg.se/
Catrin

vad bra att du är på bättre humör idag, man brukar må lite bättre när man fått skriva/prata av sig!=)

Hopaps Ninni får det mysigt på sitt nya dagis, kommer bli kanon tror jag! Låter ju vääldigt bra tyckert jag!

Kramar

2008-08-12 | 10:13:24
http://thildafisen.blogg.se/
Johanna

Vilket underbart dagis ni fått tag på,

låter hur najs som helst!

2008-08-12 | 10:20:34
http://desbarrar.blogg.se/
Ankizz med Jonathan

Låter som ett toppen dagis! Skönt o ha så nära:)

Tror Ninni kommer sköta inskolning galant, ska du se.

Ha en bra dag!

2008-08-12 | 10:22:40
http://ankizz.spaces.live.com/
Tessan

låter som ett bra dagis. erica och dom har rörelsegympa på dagis, det älskar hon verkligen =)låter nästan som ericas dagis i din beskrivning hihi, väldigt lika =) hoppas hon kommer trivas, men det gör hon nog. kraam

2008-08-12 | 10:50:16
http://metrobloggen.se/ericasmamma
mona

mysigt dagiset lät=)

2008-08-12 | 11:51:28
http://mownlaiz.blogg..se