Lång uppdatering om dagens händelser :)


Ninnis morbror kom och hälsade på oss efter dagis idag.. mys!

Eftersom jag äntligen fick tummen ur och smet in på apoteket efter mitt tidiga tandläkarbesök, och köpte alum, så ställde jag mig och gjorde Play Doh lera till Ninni. Hon ÄLSKAR nämligen det och det är det första hon gör när hon kommer till det nya dagiset - sätter sig vid "leka med lera"- bordet..  och gud vad enkelt det är att göra själv!

Har inga "formar" men rotade fram pepparkaksformarna som dög alldeles utmärkt! Rosa, blev leran - såklaaaart! :D


Sen ställde jag mig och lagade mat, fisk blev det idag. Väldigt gott! Förstår inte att inte fler har det oftare? Inte speciellt dyrt är det heller ju... På tal om mat så fungerar vår "vecko-handling" perfekt. Det är SÅ skönt att slippa allt spring till och från affären stup i kvarten... Så, rekomenderar er alla att veckohandla! :) Sen bara fylla på med mjölk och yoghurt o sånt därnt då det börjar sina...

Efter maten blev det utelek. Ninnis morfar kom och klippte gräset och då gick det ju minsann inte att sitta inne, näe det var vääldigt spännande minsann!

Eftersom Morfar har en sån där smidig bensindriven gräsklippare så mullrade det en massa, så mamma fick gå in och hämta Ninnis hörselskydd. Så hon och morfar mös omkring i trädgården med varsitt hörselskydd på öronen, mys det såg ut! :) Plommon har vi också en himla massa i trädgården, som Ninni bara älskar!

... och detta är bara EN utav alla tiotal grenar :)

Morfar hittade en liten groda som han kom in och visade för Ninni... Pytteliten var den och så söööt!

Sen var det BAD-TIME för Ninnis del - vilket hon inte alls har nåt emot. Hon skulle verkligen kunna BO i badkaret, vattnet och skummet - som btw luktar bubbelgum. Så gott! hihi

Vår fina älskade lilla bustjej!


Fick förresten paket idag, sakerna från Cult Design:

Sååå snyggt, inte sant?

Jag blev sketa nöjd!! Nu ska jag bara hitta en fönsterbänk och nåt slags hyllplan som jag kan ha ovanför handfatet, sen är badrummet också "så gott som klart" ... Härligt, och GUD va vi trivs här - i nya lägenheten!



Nu ska jag göra ett försök att natta Ninni, som inte alls är trött ikväll! Undrar varför? För mycket energi helt enkelt...

Ha en trevlig kväll allesammans!

kram
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Cissi

Åh vilken mysdag ni verkar ha haft!!

2008-08-20 | 20:34:25
http://cissislife.blogspot.com
Ida

Härligt med lera. :-) Jag ska köpa olja imån så jag kan göra trolldeg. Kan inte ha play-doo för Zander stoppar allt i munnen å alun är ju giftigt....



Men det funkar nog att färga trolldegen oxå med karamellfärg.. hihi

2008-08-20 | 20:57:24
http://emelieozander.blogg.se/
En Mölnbobos Liv

Kul med alla bilder! Vart köpte du Cult Design sakerna? Är sugen på de till köket.

2008-08-20 | 21:52:44
http://www.annakarlsson.se/blogg/
Pernilla

Hej!



självklart går det hur bra som helst...att låna bilderna.



så fina saker det var i paketet...lovely!

spännande med ett barn till.inte sååå långt kvar nu...LER



kram nilla

2008-08-21 | 08:04:12
http://pennyshouse22.blogspot.com
catrin

Antar att vi inte ska träffas då hehe, men får ta de en annan gång då.. Ha en bra dag!

2008-08-21 | 08:05:37
http://thildafisen.blogg.se/
Evelina

Vilken söt tjej=)

2008-08-21 | 20:06:06
http://evelinalinnea.blogg.se/
Boel

Jätesnygga saker du har köpt!

2008-08-21 | 20:56:07