Ninnis Höst/vinter kläder fixade!

Det blev inget av overallen jag kikat på, en annan tjej var tydligen "först i kön"
- men det kanske bara var tur?

För efter en tids surfande på olika sidor, fick jag tag i ett beg. SKAL- set från PoP (bilderna är lånade från en annan annons, i större storlek - så tro nu inte att jag tvingar på min dotter galet stora kläder hihi... ville bara ni skulle få se :)

En skaljacka inkl fleece jacka....

... och matchande skalbyxor inkl fleecebyxor.. (fleecen fäster man, vid kalla vinterdagar, i jackan/byxan.. TOPPENFIFFIGT!)
... och inte nog med det! Sen skickade den snälla säljaren med ett par vindbyxor, blåa också PoP, nästan alldeles gratis! Allt gick på under 400 :- inkl frakt. De ni! :D (var iofs en dragkedja som krånglade ibland, men får se om man stör sig på det, isf kanske min supermamma kan fixa det... vilket hon sääkert kan, visst mamms? :)

Var också nere i förrådet och hämtade upp Ninnis overall från förra året, också en PoP, och kikade om hon kunde ha den även i år.. och JAVISST, den satt som en smäck!

Eller ja, det finns ju lite plats att växa i den - benen var ju aningens för långa, men det är ju bara hur bra som helst!
Det är det som gör PoP:s kläder så prisvärda!


Så, nu är Ninni redo inför vintern. Härligt att ha sånna "utgifter" avklarade. Räcker gott med alla julklappar man ska köpa, och för att inte tala om kläder o stuff som man kommer köpa till vår lilla bäsebus i magen! Längtar så! :)



Som ni förstår har jag varken något emot begagnade kläder ELLER att "återanvända" det man redan har
- tvärtom!

Visst är det kul att shoppa nya saker, men är det värt pengarna ... egentligen? I de flesta fall skulle jag svara näe, verkligen inte. Jag känner mig toppen nöjd över mina billiga köp, är stolt över dom och kan knappt vänta tills de kommer hem i brevlådan så jag får känna och klämma lite på sakerna också :)
 
Ninni (och alla andra ungar också för den delen!) växer ju så det knakar, så varför kasta bort en massa pengar som man kan använda till en massa annat skoj?
* sen behöver man ju inte överdriva eller snåla, är absolut inte det jag menar...


Håller ni inte med mig? Eller hur gör ni? *nyfiken i en strut *

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Ankizz med Jonathan

Jag håller med. Vist är det bra när man hitta fina begangnade saker.

Dom små växer ur sina kläder snabbt.

2008-08-26 | 20:59:01
http://ankizz.spaces.live.com/
Jonna

Ja, du har väl redan läst på min blogg vad jag tycker :) Tycker också att det är kanon om man kan fynda begagnat, fast då i väldigt bra skick. Men eftersom det jag köper nytt är halva priset mot priset i affären samt att det är dyrare på t.ex. tradera begagnat så ser jag inte någon anledning att köpa begagnat i just detta fallet! Och som du säger, de växer så de knakar, så sannolikheten att han kunde ha overallen ifrån förra året va ju inte så stor + att han lär växa lite till innan det är dax att börja använda den!



Såna där byxor man kan ha med eller utan fleece i är jag också ute efter, perfekt ju =) Skaljackan är underbar! Har haft det sen Theo började använda jacka och är supernöjd! Perfekt med fleece under också så har man använding för den året runt i stort sett!

2008-08-26 | 21:38:23
http://jonnaa.blogg.se/
Tessan

ja shoppar ofta på tradera. vann nyligen ett jättefint se med snobben på från hm för 4kr till Loke, såg knappt använt ut. Har själv en del av ericas kläder ute på tradera nu

2008-08-26 | 22:41:39
http://metrobloggen.se/cutiepie
Fia

Hoppas ni haft en bra dag:) Fina kläder:D

2008-08-26 | 23:21:36
http://dagarmedfia.blogg.se/
Linda med familj

Jag är lite av både och. Lätt att jag köper begagnat men kan även få för mig att slå på stort och inhandla en massa nytt, dock blir det oftast bara "lite finare" kläder som jag köper då :) Kika in i min blogg, har ju vatt på Ullared och handlat en massa :)

2008-08-26 | 23:38:09
http://babymyz.blogg.se/
SagoElin

Jag har köpt endel nytt men det mesta har jag fått av snälla vänner och bekanta.. Jag har tom fått kläder av folk jag inte känner som hört om mig och min historia och tyckt att: Henne måste vi hjälpa ^^ hur sött och underbart som helst :) Och jag tycker begagnade kläder är jättebra! Oftast blir ju inte bäbiskläder slitet på det viset eftersom de växer såfort.. Sedan är det klart att det är skoj att köpa nytt men ^^



Och jag förstår om du inte vill lägga upp någon magbild.. men det vore iaf kul att se :)



Sov så gott gumman.. Det du hinner och kan!

Kram!

2008-08-26 | 23:43:52
http://sagoelin.blogg.se/
Susann Lyckborg

Jag tycker det är jättebra att köpa begagnat!

Bara det är helt, rent o fint så gör det mig inget !

Tradera är perfekt :-)

köper en hel del där.

2008-08-27 | 07:05:50
http://lyckborg.com
gladulle

Håller med dig fullt ut, begagnat är bra i dessa åldrar då dom inte hinner nöta ut kläderna.

2008-08-27 | 08:08:21
http://gladafamiljens.blogg.se/
Ulrika

Handlar ofta på Tradera till ungarna, är själv överförtjust i pop. Säljer faktikst själv och då den lillas pop kläder. Så länge det är helt och rent tycker jag att grejen är suvären.



Kram

Martina

Hehe ja det har du ju rätt i =) tänkte inte på det :P Har inga egna barn (än) så får skylla på det... =)



Ha en bra dag!!

2008-08-27 | 09:17:45
http://lakriz.blogg.se/