Hektisk morgon!

Jajamensan. Jag har redan hunnit med att laga ett hål hos tandläkaren OCH ett besök hos barnmorskan.

Tanläkaren ja. Lagade mitt aaallra första hål och till min förvåning var det inte så farligt som jag föreställt mig. Gjorde inte alls så ont. Värst var ju bedövningssprutorna jag fick *ajaj*

När han borrade kände jag ingenting - förutom det fruktansvärda ljudet som uppstod. Höll på att krevera där i stolen, bara av ljudet *ryser* Det blev ett dyrt, men välbehövdligt kalas. Skönt att det numera finns bidrag att få. Inte för att det är speciellt mycket, om man räknar till helheten, men det är i alla fall en liten hjälp på väg...
 
Fattar förresten inte varför det ska vara så jäkla dyrt?? Nån som vet? Det blir ju bara ännu värre eftersom folk (läs: bla jag) drar sig för att ens göra en undersökning - eftersom endast undersökningen kostar 615 kr!! *iaf här hos oss, tror det kan skilja lite på komun till komun..* 

Hur som helst så är det skönt att äntligen ha det gjort! Sen ska jag dit i December igen, efter att bebis tittat ut. Så de kan ta röntgenbilder på mina gaddar... Får vi väl se vad det kommer kosta ?!  *muttrar*



Skulle gjort glukosbelastning idag, men eftersom jag fått tandläkartid samtidigt så fick jag hoppa över den och endast göra undersökningen. Tog blodtryck, vikt, mätte magen och lyssnade på bäsebusens hjärtljud. Allt såg/lät bra! 

Jag fick också reda på att jag fått ett extra Ultraljud beviljat. Jihoo! Underbart härligt, det kommer lätta mina nerver rejält!

För er som inte vet så vägde Ninni nämligen ca 4,5 kg när hon bestämde sig för att titta ut, en vecka över tiden. Jag hade värkar i 5 dagar och det var en allmänt jobbig förlossning. Men ut kom hon, visseligen blå och medtagen, men hon piggnade till snabbt - som tur väl var... 

Vill alltså veta om nästa barn kommer vara lika stort, inte för att det finns så mycket att göra men då är man i alla fall förberedd och man kan be att inte få gå över tiden.. Så, jag är kanon nöjd att det blev beviljat utan krångel och vi ska dit när jag är i vecka 32. Är i vecka 28 nu... Spännande!  Glukosbelastningen kommer jag göra i morgon istället....



Annars blir dagen lugn. Ninni är på dagis och eftersom hon totalvägrade sova där igår, får vi se hur det går idag. Eventuellt får jag hämta henne redan vid 13.oo - om hon nu inte somnar idag vill säga...


Ska nog strax bege mig in till stan en sväng. Både jag och Ninni behöver nya byxor. Mitt enda par mamma-jeans börjar bli för små - dessutom är det bara 3/4 längd på dom - så ett par nya behövs verkligen.

Till min förvåning så har Lindex här slutat sälja mammakläder. Helt. "det gick inte så bra", tydligen. Nehepps, så nu finns det väl inte mycket mer än H&M som har kläder för oss "unga" mammor, och som inte kostar en hel förmögenhet?

Aja. Får maka in mig och kolla i alla fall....


Ha en toppen dag!
- och TUSEN TACK för alla era komentarer i förra inlägget. Docka och böcker får det bli! :)




Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Agnieszka

Jadu tandläkaren är ett ont måste tyvärr.

Vi ska på UL imorrn, ska bli såå spännande! Igår fick jag höra hjärtljuden när jag var hos doktorn, och det travade på för fullt i magen!

Kramar

2008-08-20 | 10:39:46
http://agnieszka.blogg.se/
Ida

Härligt att allt verkar gå som det ska med lilla bebben.. :-)



Jag undrar en sak,om du har lust att designa min blogg? Förstår om du har mycket nu och inte hinner eller orkar.



Kram

2008-08-20 | 16:03:06
http://emelieozander.blogg.se/
Linda med familj

Gud va skönt att du/ni fick ett extra ultraljud. Man känner sig absolut lugnare.



Nä jag fattar inte varför det ska vara så dyrt att gå till tandläkaren. Hemskt är det då många behöver det men inte har råd med det.

Hoppas att allt är bra med dig annars.

Kram

2008-08-20 | 18:06:59
http://babymyz.blogg.se/
Emma

snälla du vart går dutill tandläkaren? folktandvården? jag tycker du ska ringa kerstin brorsson min tandläkare, hon tar typ 450:- för en undersökning... o är superdupermega bra (jag hartandläkarskräck) kramis

2008-08-20 | 18:40:03
http://emma85.webblogg.se/
Cissi

Ja du det där med tandläkaren förstår inte jag heller. Varför ska det vara så dyrt. Klart som fasen man drar sig för att gå dit.



Skönt att allt såg bra ut hos BM och kul med ett extra UL! Hoppas inte bebis blir riktigt lika stor!

2008-08-20 | 19:31:01
http://cissislife.blogspot.com