Bildbevis!

Jag har precis rensat ur min byrålåda med kläder, eftersom Fredrik alltid kontrar med "du har ju en MASSA kläder!" när jag i frustation utbrister att jag inte har några.

Så nu skulle han minsann få se!

En stor procent av de där kläderna som fanns i byrån var antingen uttvättade, förstora, hade hål, var gamla mammakläder osv.. Detta resulterade i en stoor hög med kläder i kategorin "sälja för en billig peng", en fullproppad willys-kasse med "skänka bort till insamling" - kläder och så en liten hög med kläder som helst enkelt blev tvungna att slängas.

Så hur tomt blev det inte i byrålådan sen då? Ekande tomt. Får bli en liten shoppingrunda snart alltså, jag behöver nya kläder! Inte för att Fredrik har insett det ändå, men hey - nu har jag i alla fall rensat ut och gjort fint. Alltid något!



Hittade förresten mina gamla jeans. Dom där som jag inte ens kunde knäppa efter Neo föddes, då jag började med GI den 4 November förra året..

Drog på mig dom igen i morse, och kolla här:










På tok förstora!! :D


Det är jättekul att få se sånna här före- och efterbilder, 3 bilder under resans gång, iklädd samma jeans som jag faktiskt INTE kunde knäppa först!

Det är heeeelt galet och man inser att minus 13,9 kg faktiskt GÖR skillnad.



För ändå att vågen visar neråt så ser man ju inte det på sig själv, på samma sätt. Jag ser mig själv i spegeln varje dag, och inte har det hänt nåt inte... medans "utomstående" tycker "det syns ju jättemycket!" och man då tycker att antingen har personen fel på ögonen eller så vill de nog bara vill vara snälla, som säger så.


Så, alla ni som kämpar. Ta före- och efter foton ni också, så ni ser att det faktiskt händer grejer med kroppen!


Det får en att vilja kämpa ännu mer!



Och det tänkvärda min mamma sa, när jag stog och muttrade om att det inte hände något med den där pluffsmagen;

- Lina, man går ju inte ner 13,9 kg ENDAST på magen (tyvär?!) :P Utan det är ju lite överallt på kroppen det försvinner.. Ansiktet, benen, rumpa, bröst, armar....  


Du är klok mamsen, och jag älskar dig. Alot!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Marih

Halloj...

Ja vill minska 5,4kilo till hellst..men mål 1 är att tappa ytterligare 3,4kilo till den 22augusti.

Ditt mål?



/Marie

2009-07-11 | 12:28:41
http://familiaberglund.blogg.se/
Fia

Hehe ja så är det och nu är det officiellt :).



Ja jag tycker den verkar kanon den vagnen, och en helsvart vill jag ha isf. Behöver den inte förrän i vinter så fundera ni lite och utan brådska såklart :).

Kramar

2009-07-11 | 15:05:58
http://fiansess.blogg.se/
Ebba's mamma (Angelica)

Bra jobbat gumman!



Jag har sökt till Förskolelärare! Får se hur det går!



Kram,

2009-07-11 | 19:17:31
http://mideco.blogg.se/
Ida

Jag älskar din mamma me hehe,hon har helt rätt..Grattis babe till klubben:förstora byxor I LOVE IT :D

2009-07-11 | 19:22:49
http://idasilverbark.blogg.se/
Carina

Visst är det härligt att ta på sig för stora kläder. Jag har minskat 15 kilo sista året och framförallt byxor är för stora. Har också märkt att jag behöver nya BH:ar. Det får det bli när det kommer in mer pengar!

2009-07-11 | 21:11:45
http://justmintoo.blogg.se/
Mamma

Älskar dig ochså...

Du är jätteduktig så håll ut....

Kram.

2009-07-12 | 09:18:12