Fullt upp!

... med allt och ingenting!!


I går sov jag fram till lunch sen bar det direkt av till Tingsryd, för att gå på marknad. Vi parkerade bilen hos ungarnas farfar, som så tur var bor precis i närheten. För jisses vad bilar! Var visst fler än vi som skulle på marknad :P


I alla fall. Packade ut det nya åket - som alltså är:


En Phil och Ted:s syskonvagn! :)

Superfin och jag är så så såååå nöjd! Fick ju inviga den på marknaden och jisses vilken skillnad! Så underbart skönt att slippa dras med en "dubbelvagn".


Både Ninni och Neo sitter kanonbra i vagnen och inget gnäll än så länge!




Eftersom Ninni går mest hela tiden så kände vi att en stor, klumpig dubbelvagn inte var speciellt aktuellt längre. Men, eftersom vi ibland går längre och många sträckor så kommer det ju tillfällen då Ninni blir trött i sina små ben. Så att INTE ha något alternativ till henne fanns ju inte heller... 

.... var på babyprofsen för att testa ståbräda, vilket direkt kändes himla obekvämt. Dels var Ninni på tok för kort för att kunna stå i en bra position, dels gick det ju inte att fästa ståbrädorna (så att funktionen funkade som den skulle) på de enkelvagnar vi sett ut och funderat på att köpa. Så det sket sig. 


Men, la ut vår vagn "för att se chanserna för att få den såld", på annons för 1000 kr dyrare än vad vi trodde vi skulle få - och 2 timmar senare var mailboxen full med mail och vagnen såldes till förstamailet, ett par från Vetlanda. Priset var för bra för att kunna tackas nej till....



Men, då stog vi helt plötsligt där. På väg till Helsingborg utan nån vagn till Ninni... Så när vi gick på Helsingborgs festivalen fick vår röda sulky agera syskonvagn. Något som funkade tillräckligt länge, men ändå bara under en kort stund.  



Hur som helst så var vi ju i Lund/Malmö för att köpa Phil och Ted:en, på hemvägen... :) Sålänge Ninni behöver åka nån gång ibland får syskondelen (bak) följa med, efter det är det superduperlätt att bara trycka in två "piggar" för att ta bort den

- och vips, har vi en superbra enkelvagn åt lilleman!


Den blir dessutom SUPERLITEN när man fäller ihop den! Hade dock inte velat ha en nyfödd i den, eftersom de ligger så "oskyddat" där inne, enligt min mening.. Dessutom är liggdelen inte alls så stor så det lilla barnet får snabbt sitta i sittläge



.. oj så jag skenar iväg, tillbaka till Tingsrydmarknad!




Ninni fick hennes efterlängtade "Iggle-Piggle" (eller vad han nu heter.. ) från Drömmarnas trädgård, av farfar. Ända sedan Ludde var här hemma med sin, har ungen velat ha en egen. Så fort programet tar slut på TV:n, börjar hon stortjuta så att tårarna sprutar. Jobbigt läge. Faktiskt jobbigt att vi inte längre sätter på Drömmarnas trädgård till stumpan längre... hon förstår ju inte att det inte är vi som kan styra vad som visas på Tv:n....



.. så, ni kanske förstår hur GLAD hon blev... och vem som numera följer henne överallt  :D

*iggel-piggle .. och så kossan hon fick av morbror C, det är Ninnis bästa vänner!



Ninni fick också mumsa på en korv med bröd samt välja en valfri ballong, som återigen blev en liten på pinne. En rosa delfin. Fattar inte varför hon inte vill ha en stor ballong som svävar i luften? :)




Neo fick en kanontuff tröja, också av farfar T.


Vi var hemma kring 20.oo-tiden och då var det bara att stoppa ungarna i säng. Vid 21-tiden gick även jag och Fredrik och knöt oss. Jag var verkligen trött och hade ingen som helst lust att uppdatera... Somnade som en stock!



Nu ska vi käka lite sen återkommer jag med mer uppdatering :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Sonja

Hej Lina !

Du har väl inte missat att jag har pyjamaser

och trosor med i drömmarnas trädgård?

Funderar att ta in skor oxå



Sebbe här hemma är beroende av Pippi långstrump hehe

Ha det bra så länge !

2009-07-28 | 12:53:01
http://rockabybaby.blogg.se/
Fia

Åh jag vill verkligen med ha en sådan. Kanske får komma och kika på din ngn dag och se den i detalj? Har bara sett Vibe på nära håll nämligen...



Kram på er!

2009-07-28 | 13:07:42
http://fiansess.blogg.se/
Maliiin

Vilken smidig vagn :)

2009-07-28 | 15:08:02
http://sillybarbiie.blogg.se/
En Mölnbobos Liv - Mammablogg

Vi har också en Iggle Piggle docka här hemma (med ljud) och en Upsy Daisy, stora favoriter.



Du vet väl att du kan se I drömmarnas trädgård på svtplay? Bra att sätta på om hon blir ledsen :-)

2009-07-28 | 15:15:48
http://www.annakarlsson.se/blogg/
Agnieszka

Jättefin vagn verkligen, vi har oxå funderat på en sån, men köpte iastället en ståbräda åt Nova och så ska vi köpa en ny singelvagn till vintern istället!



kramis

2009-07-28 | 15:50:49
http://agnieszka.blogg.se/
Thessan/Bonkan

Ja igår när jag åkte till jobbet så såg jag fredde med barnen på väg mot slottsbacken :) Tänkte att du låg nog & sov då :)

2009-07-28 | 18:13:14
http://tessibonkaan.blogg.se/
marie

jag har med p&t till mina tjejer, toppenvagn!! :D

2009-07-28 | 21:48:41
http://sistersdesign.blogg.se/
maria

Vilken snygger vagn :)

2009-07-29 | 14:47:18
http://zigmagirl.blogg.se/
Sara

Grattis till ett bra vagnval måste jag säga! :-) Den är helt kanon till lite större syskon... men som du säger, en nyfödd hade jag inte heller velat ha där i!

Min äldsta är strax över 4 år och han åker ju ibland fortfarande... så jag tar ALDRIG bort syskonsitsen faktiskt. Kör tom med den på när vi är på stan etc med ett barn för det är så smidig förvaring att stoppa handväskan o kassar i syskonsätet! :-D O dessutom på djurparker o dyl är det himla smidigt att ställa en tung kylväska där! 4-åringen sitter annars rätt mkt på "fotstödet", så det är också en bra finess på vagnen! Jag skulle kunna ha trillingar med den vagnen. Hihi!



Vad komiskt med drömmarnas trädgård, min 2½ åring fullkomligt älskar det också. Jag har faktiskt köpt båda dvd:erna som finns för att han ska kunna titta när det passar oss. :-) Billiga var de också... 2 för 149:-, finns bla på Maxi!

2009-07-29 | 15:15:17