Ultraljud, Flytt, IKEA

Oj va skoj att ni hittat hit igen, bloggen var ju ändå nere i nästan en månad... (eller va det tom mer?) Jaja, nu e vi tillbaka som sagt :D Wihoo!

Under tiden den här bloggen var nerlagd har jag bloggat på http://fyraifamiljens.blogg.se/

Så för er som missat det, kan ni gå in o kika på mina inlägg där. Men kommer alltså INTE blogga där nåt mer, utan endast här - på Ninninusens.


Oj, nu vet jag knappt vart jag ska börja nånstans, hihi. Här är det full rulle mest hela tiden.

Vi är snart halvvägs i graviditeten och jag var hos BM så sent som idag. Allt såg bra ut och jag berättade om mina foglossningsproblem. Ska kontakta sjukgymnast och har fått tid för läkarbesök nästa vecka.. Är verkligen DÖ- jobbigt att inte kunna röra sig som man brukar. Vända sig i sängen, på natten, är helt klart jobbigast - allra helst om man är kissnödig också.. *typiskt graviditetsbekymmer, det eviga kissandet... :)

Men, vi får väl se vad dom kunniga säger..

Ultraljudet gjordes för 2 veckor sen nåt, vilket också gick bra. Det tog visserligen nästan 2 timmar, eftersom sköterskan hade svårt att se ryggrad och magsäck på den lill* . Så vi fick sitta ut och jag fick dricka en stoor kanna vatten, så att min blåsa fylldes och "tryckte upp" bebis lite ... samt att bebis skulle "äta/dricka" så att magsäcken sågs tydligare.

Och det gjorde den efter vattnet. Vi fick se när h*n öppnade munnen för att dricka, smackade lite sött efteråt. Hihi. Stört coolt!

Fredrik frågade om sköterskan hunnit se nåt kön ännu och hon svarade ganska kort och bestämt
- "Nej, jag har koncentrerat mig på de andra delarna... och förresten så kollar vi inte sånt här, utan då får ni boka tid för ett könsultraljud"...

Jäkla tant, tänkte vi. Vi undrade ju bara... Men vet ni vad bebis gör bara nån minut efter pappa Fredrik frågat? JO, h*n lyfter på benet och blottar sig... hihi det är sant! Vår goding. Då kunde inte ens "tjurtanten" hålla sig utan hon zoomade in och tog stillbilder.

En annan fattade ju mest noll o nada, men nu visste sköterskan - så säkert hon kunde - vad det var för kön. Ville vi veta?
Eftersom Fredrik så gärna ville så gick jag med på det. Så nu vet vi! Ja, inte helt säkert alltså, men nästan.. myyyys ♥


Annars då? Den 1 Augusti -senast- flyttar vi till en ny lya. Den ligger preciiiis intill en å, har båtplats och stor trädgård. Det är 2 stycken som bor i huset, förutom oss, och båda har barn. Litet, mysigt, gemytligt. Allt annat än vad det är i huset vi bor i nu ... 

Det är en 3-rummare med egen uteplats, med in/utgång från köket. Supermys! Jag och Fredrik får äntligen ett "stort" sovrum och Ninnis rum är klart för att inredas då vi flyttar in, yeeey. 

Tråkigt att lämna denna lägenheten bara, vi trivs kanon i den. Synd på alla fina tapeter vi valt, det fina EK-köket, på golvvärmen och vårt fina EK golv.. Den "nya" lägenheten är mindre "modern", men den ligger endast på ETT plan
- vilket vi behöver då Ninnis lillasyster/bror tittar ut till oss. Att bära ner - och sen upp - 2 ungar för trppen, bara för att byta blöja på den ena, är inget jag riktigt ser fram emot.. Så det ska bli toppen att "slippa"....

Sen slipper vi ju också den stora vägen som går precis utanför vårt vardagsrum, där alla som går förbi har insyn..  det är också ett plus. *försöker se det så positivt som möjligt...  

Så det blir nog toppen. Mycket inredning och sånt därnt kul kommer det bli i bloggen framöver, skoj va ? :)


I morgon åker jag och min mammii till IKEA - tiidigt. Vi har bestämt oss för att åka till Älmhult, istället för till Kalmar som ligger betydligt närmare, eftersom "fyndet" är mycket större där.. hihi jag hoppas jag kommer hem med massa fina fynd :D *håll tummarna*



Nehepps, nu är det dax att surfa vidare.. Har ni några bra inrednings bloggar/ inredningssidor så dela mer än gärna med er.. Jag är på sånt himla inredningshumör! :)

Trevlig kväll allesammans!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Marie

Jodå det knallar på här,fast man trodde ju att sommaren skulle vara här nu men istället så är det nästan höstsuck Bara regn och blåst härgrr själv?? kram

2008-06-23 | 21:52:34
http://miamia77.blogg.se/
xMx

Åh vad spännande!

Lycka till med flytten!

2008-06-23 | 22:33:39
http://xmx.blogg.se/
susann

självklart ! har kollat in typ varje dag o kollat om ni kommit tebax :-)

Får verkligen hoppas att den inte försvinner igen !!



allt är bara bra !

Maken har börjat jobba natt nu, så det är en liten omställning. men annars prima liv !

hur går det med bebben i maggen ? Läste att du har foglossning, hade det med 2:an oxå.

inget kul...

hoppas att du hittar mycket kul på IKEA !kramkram

2008-06-24 | 06:29:20
http://lyckborg.com
Annika

Hej! Kul med flytt och allt:-D Men drygt med foglossning, I know! Har fortf problem trots att d är 6 veckor sen vår lilla bebba kom ut.. Men, men, d ska väl gå över ngn gång. Kram

2008-06-24 | 07:50:37
http://www.mammaanka.blogspot.com
Solkatt

Nämen...välkommen tillbaka!! Har funderat länge varför bloggen bara försvann, trodde nästan du övergett bloggandet :) Du har varit saknad :) Nu har det ju gått rätt länge så du kanske inte ens minns vad du frågade mig sist, men jag mår bara fint och har inte haft några större graviditetssymtom förutom täppt näsa och det ständiga kissandet som du beskriver ;) Vi är beräknade till julaftohn, enligt ett väldigt tidigt ultraljud så jag vet inte riktigt ifall jag blir justerad lite efter dateringsultraljudet. Nu har det blivit officiellt för alla vänner och kollegor, så bara det känns oerhört skönt, speciellt när man känner sig allt tjockare för varje dag...

Ni trivs bra med bilen och så nu då? Visst är det helt underbart med utrymme i den!!? Just ja.. ska passa på att fråga en grej, hade du täcke och kudde i spjälsängen till Ninni när hon var nyfödd? Blir lite brydd när man kollar på IKEA och det står där att bebis-täcket och kudden rekommenderas från 12 månader...vad ska man ha innan då??

Ha en bra dag och som sagt, jättekul att bloggen är tillbaka!! Kram

2008-06-24 | 08:10:52
http://solkatt.wordpress.com
Ulrika

Hejsan!

Hoppas du får hjälp av sjukgymnasten så du slipper ha så ont.

Lycka till med flytten. :)

Hittade din blogg genom Pej.

Sköt om dig och ha det bra idag.

2008-06-24 | 09:39:27
http://mittmirakel.blogg.se/
Fia

Då får du ju visa en bild på nya bebismagen med ju :).



Usch måste varit jobbigt att vänta unde UL och inte veta om allt står rätt till :(. Skönt att det gick bra till slut iaf. Och vad nyfiken jag blir på vad som döljer sig. Antar ni ska hålla de hemligt :)?!



Ha en bra dag och hoppas du komemr hem med en massa fynd! Vi ska med till Ikea snart och då satsar vi med på Älmhult. Såå mycket bättre fynd :).

Kram kram

2008-06-24 | 10:44:00
http://fiansess.blogg.se/
Fia

Gud vad härligt det låter, o Ikea som är grymt kul att vara o handla på.

Härligt med flytt. Jag går också o väntar på att nåt nytt ska dyka upp i lägenhetsväg. Vill inte bo på botten som vi gör nu.

Stör mig på folk som kikar in här jämt. Börjar bli tröttsamt.

Bara bra med mig annars.Jag o Jeppe åker till Göteborg om en vecka precis. O ska bo på hotell o gå på liseberg (hoppas då på fint väder).Så det ska bli kul. Sen ska jag börja jobba den 7 juli. sommarjobb i 5 veckor. Sen får jag hoppas på att jag får stanna.

Jeppe börjar också jobba då. Han har semester nu i 2 veckor så.



Hoppas ni får en kanondag på Ikea.

2008-06-24 | 11:14:30
http://dagarmedfia.blogg.se/
Linda och Prinsessan

Vad fin din blogg är och grattis till denna igen :)

Sååå mysigt :)

2008-06-24 | 13:31:17
http://babymyz.blogg.se/
Jonna

Här är allt bra! Trist att det aldrig kan bli sommar däremot =( Ska du fortsätta läsa till hösten eller hur blir det?



Skönt med flytt för er, men om ni nu trivs så bra, kan du inte flytta på blöjbytandet då? =) Men jag lovar, det e superhärligt med egen uteplats och att bara kunna gå rakt ut! Är det din pappa som har det huset också?

Kram

2008-06-24 | 13:57:00
http://jonnaa.blogg.se/
Piiiiz mammablogg

Allt är bra här, går in i v.29 idag, helt sjukt vad fort tiden går nu med 3an!! antar att du säkert känner likadant för vi har ju rätt tätt mellan våra små, man hinner liksom inte med.. Vad mysigt att ni vet könet!! vi tog reda på det med Isaac men höll det hemligt för att andra.. denna gången har vi valt att inte veta, så nu känns det såååå spännande!! känner igen det där med foglossning. Jag blev sjukskriven för värken i kroppen o min foglossning redan i v.15. Är långtidssjukskriven till BF. Fogarna känns bättre nu men mitt största problem nu är värken i kroppen som jag måste äta medicin för.. inte så kul men ofta nödvändigt för att jag ska kunna stå på benen.. Med Isaac så gick jag på kryckor de sista veckorna pga foglossningen.. Hoppas allt är bra!! kramar P

2008-06-24 | 16:50:00
http://piiiiz.blogg.se/
Piiiiz mammablogg

hej igen, blev förresten heeeeeeeeeeelt kääääääääär i din design på "snartfyraifamiljen"!!!!!!! Så fiiin!!!

2008-06-24 | 16:53:33
http://piiiiz.blogg.se/
Agnieszka

Nu vart man ju nyfiken på vad det är som växer i din mage=)

Skönt att få flytta!! Skulle jag oxå vilja göra, men vi får väl se vad framtiden har med sig till oss=)

kramar

2008-06-24 | 18:19:55
http://agnieszka.blogg.se/