TÄVLING!!



Power Mum har skippat all stress och prestationsångest över att alla andra är så mycket bättre föräldrar (vilket de såklart inte är). Hon vägrar acceptera att man måste gå omkring i sunkiga mjukiskläder och inte ha nått eget liv bara för att man är mamma. Hon är dessutom snyggare och hetare än någonsin.

Power Mum ger dig kraft att navigera fram genom gnäll, smulor, vrålapor, tjat, höga telefonräkningar, vinterkräksjukor och odrägliga tonårsbarn som vägrar hjälpa till.


Text & Bild: www.vododolls.se




Roligt med en tävling va? :)

LYCKA TILL!!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


sarah

nu är bilderna uppe :) .

Åh har du med börjat med sponsring nu ;) .



Kramar

2008-06-30 | 21:10:51
http://sarahsglitter.blogg.se/
Susan

Nu vill jag verkligen vinna=)



Namn: Susan

Bästa Egenskap:Stark

Sämsta Egenskap:Dåligt tålamod



Barn: Eliott 2 åe och Stella 8 månader.



Nu håller jag mina tummar stenhårt.



2008-06-30 | 21:22:33
http://eliottsmamma.blogg.se/
Guccimama

Varför jag ska vinna. Jag behöver Power för min dotter har sugit musten ur mig. När hon föddes hade hon kolik, så ingen sömn o massa skrik. Nu är det hon matvägran (tänderna tror jag) och hon har en sån rethosta som kan hålla på hela natten. Så som du förstår så behöver jag POWER.



Namn: Lena

Bästa egenskap: Kan ha många bollar i luften.Måste ju man som mamma.

Sämsta egenskap: Stressad

Barn: Ja en liten Dotter på 9 mån o som heter Valencia,

2008-06-30 | 21:46:12
http://guccimama.blogg.se/
Anna

Åh.. det måste vara ödet att du kommenterade i min blogg för jag har varit med och tävlat om den vodoodoll´en på andra bloggar utan att vinna! Får ge det ett till försök. ;)



Min bästa egenskap: Jag försöker att ge kärlek till alla runt omkring mig på alla sätt jag kan, jag vill att alla ska ha det bra och må bra.

Min sämsta egenskap: Jag är dålig på att höra av mig i perioder, ibland kan det ta flera veckor innan jag ringer eller visar tecken på liv.



Jag tycker att jag förtjänar att vinna den för att min allra bästa vän sen barnsben har nu blivit mamma till en liten skrutta som heter Nova. Förutom att jag visste att hon skulle vara världens bästa mamma redan innan hon fick barn, så är det nu bevisat eftersom lilla Nova ville titta ut redan i vecka 25.

Nu 5 månader senare har familjen äntligen kommit hem efter hjärtoperationer, laseroperationer, andningsstopp och säkert 4 olika sjukhus.



Inte nog med att det är tufft att bli mamma (antar jag) så har hon verkligen växt i sig själv och blivit en sån skinande och stark person att man bara måste se upp till henne. Min vän Jenny ÄR en Powermum och därför skulle jag vilja ge den till henne. :)

2008-06-30 | 22:05:40
http://alterica.blogg.se/
Kinne

Tack så hemskt mycket, vad roligt att höra (:

..Tänkte passa på att vara med i din tävling ^



Namn; Anna Jessica Git Ying Tsang

Bästa egenskap; Ger aldrig upp.

Sämsta egenskap; Dömmer personer efter utseende.



Jag har en dotter på snart elva månader som heter Alva. Hon är mitt allt och lite till!

2008-06-30 | 22:07:43
http://kinne.blogg.se/
t

Tina heter jag! Har en dotter som heter Natali och är 8 månader! Jag har världens bästa fantasi, dock är jag alldeles för kontrollfreakad för att kunna släppa den fri! :) Jag borde vinna den här dockan för att jag gått från att vara en deppad, självdestruktiv vekling till att bli världens gladaste o busigaste mamma! :)

2008-06-30 | 22:13:04
http://www.metrobloggen.se/tinnor
Nikki

Jag vill vinna en powermum eftersom livet som mamma ibland kan vara hårt, det har sina tuffa stunder och ibland kan man behöva lite hjälp att ta sig igenom de tuffare tiderna för att sedan komma tillbaka till det underbara livet som mamma.



Namn: Nikki

Bästa egenskap: Omtänksam

Sämsta egenskap: Otålig



Jag har en dotter som heter Tindra, hon blev 8 mån den 28 juni.

2008-06-30 | 22:15:58
http://nikkimamman.blogg.se/
Boel

Namn:Boel

Sämsta/bästa egenskap: Envis

har vuxna barn. Skulle ge Power Barn till en 27 årig tjej som just nu väntar sitt 5:e barn, Tycker att hon kan beöva en Power Mum, med tanke på att hon redan 2 blöjbarn..

2008-06-30 | 22:20:24
http://lavender.blogg.se/
Lilla jag

Jag vill VINNA!! Jag behöver henne nu, jag försöker att anpassa mig till mitt nya liv som två barnsmamma, men en make som renoverar vårt hus för fullt så BEHÖVER JAG power mum för att hålla tålamodet uppe och få mer styrka och kraft!!



Min bästa egenskap: Försående

Min sämsta egenskap: Stressad



2 barn, Oliwer 4 år och Wilma snart 4 månader!

2008-06-30 | 22:35:58
http://familylife.blogg.se/
FREIJAS MAMMA - Caroline.

Åhå klart jag vill vara med och tävla : )



Caroline heter jag och min bästa egenskap måste nog vara mitt tålamod. Min sämsta egenskap är nog att jag är rätt slarvig. Tur att man har en speciell städdag i veckan annar vet jag inte hur de skulle se ut här hemma. Jag behöver lite "Mum städpower!"



Jag har en dotter vid namn Freija som är 3 månader.



Nu håller vi tummarna här ! : )

2008-06-30 | 22:47:00
http://freijasmamma.blogg.se/
Petra

Tack för att du tycker om min sida, alltid kul att höra!! Jag vill vara med!!!

En sån docka skulle jag verkligen behöva eftersom mina två barn har en tendens att få mitt tålamod å gå till yttersta gränsen hela tiden...suck.

Mitt namn har du, hihi och

Min bästa egenskap: omtänksam

Min sämsta egenskap: dålig på att passa tider

Jag har två barn som är 12 och snart 5 år.

Hoppas jag kan vinna nått, hehe!! Är du med i min??

2008-06-30 | 23:18:36
http://glamouricious.blogg.se/
t0ka/Anette

JAG vill ju självklart vinna en så söt liten sak.

Har försökt på andra bloggar som tävlar ut PowerMum's, men inte lyckats! :(



Anette, och min bästa egenskap är att jag är positiv.

Min sämsta är att jag kan va rätt sååååå envis!

Och jag har en liten Isak på 13månader! :)

2008-06-30 | 23:30:54
http://t0ka.blogg.se/
t0ka/Anette

Ahhh.. glömde ju!

TACK, Isak är som sagt 13mån nu.. :D

Ser att ni har en liten oxå, och en påväg, grattis!! :)

Vart i landet finns ni?

Ska sätta mig o kika igenom din blogg nu oxå..

KRAM Anette

2008-06-30 | 23:32:35
http://t0ka.blogg.se/
gladulle

Namn:Ulrika

Bästa egenskap:Kärleksfull

Sämsta egenskap: morgontrött med ett humör som kan svikta på morgonen.

BARN: 3st 2pojkar som är 8&6år och en tös som är 1år & 9månader

2008-07-01 | 00:06:09
http://gladafamiljens.blogg.se/
Ida

Jag tycker att jag är värd en vododoll för att jag ska kunna få kraft att ta itu med mina 2 "monster" hemma. ;-) När den ene klättrar precis överallt och är på allting som han inte får och den andra hela tiden ska förhandla om allt hon inte får göra då behöver jag styrka att orka med. :)





Mitt namn: Ida Svensson

Min bästa egenskap: Jag berättar ofta att jag älskar mina barn

Min sämsta egenskap: Har svårt att ta mig tid för mig själv.



Mina barn är Zander 15 månader och Emelie 7½ år.



2008-07-01 | 07:57:31
http://emelieozander.blogg.se/
mona

namn: Mona(-lisa)

bästa egenskap: flexibel

sämsta egenskap: blir ganska lätt lessen..

Barn: plastsonen Christoffer, 9 år och dotter Wilma 17 månader.



varför jag ska vinna: För att jag snart ger upp.. allt e på väg till botten känns det som, just som jag äntligen fått dagisplats efter månadsvis med tjat, så får jag sparken, för att jag gått hemma för länge helt enkelt. jag behöver lite power för att komma på fötter igen!

2008-07-01 | 10:56:02
http://mownlaiz.blogg..se
Emma

Jag är värds att vinna för att jag får genomgå en massa med min dotter och mina söner. Som t.ex i höst blir det två operationer en på dottern och en på äldsta sonen och i vår en hjärtoperation på dottern.

Har fått gå igenom mycket sen min dotter föddes.



Namn: Emma Ahlgren Lund

Bästa egenskap: Bra tålamod och rättvis

Sämsta egenskap: För envis emellanåt.



Barn. Julius snart 6 år, Nero 3 år och trinity snart 10 månader

2008-07-01 | 14:04:44
http://theloveoftrinity.blogg.se/
Agnieszka

Nu jäklar håller jag tummarna för att jag ska vinna!!



Jag anser att jag ska vinna för att jag just nu behöver extra "power" för att klara av vardagen och jobbet med en energisk unge och bebis i magen som gör mig så illamående och trött hela dagarna.

Att vinna den skulle göra mig till en Power Mum!!



Jag heter Agnieszka Gackowska!

Bästa egenskap är nog att jag vill dem flesta väl, trots att man inte alltid är på topp själv.

Sämsta egenskap är all stress som man har inom sig.



Dottern heter Nova och är 22 månader ung!!!



Ha det toppen!

2008-07-01 | 14:48:00
http://agnieszka.blogg.se/
Josefine

Skulle önska att alla mammor hade en Power Mum, kan behövas när man lever mitt i blöjträsket med nattvak och trots. Men det går ju inte och då får man försöka vinna sig en...



Bästa egenskap: Målmedveten, avslutar alltid det jag påbörjat...



Sämsat egenskap: Oorganiserad...



Mina barn heter Nemi 3 år och Chester 9 månader.



S

2008-07-01 | 17:14:37
http://nemigirl.blogg.se/
En Mölnbobos Liv - Mammablogg

Jag behöver verkligen en powermum, det händer mycket just nu i sonens liv och han blir gnällig, sur och riktigt arg. Helt enkelt inte lika lätt som förut. Skulle behöva en powermum och hoppas att den gör mig lite piggare.



Namn: Anna Karlsson

Bästa egenskap: Humoristisk

Sämsta egenskap: Stundtals taskigt tålamod

Barn: Melvin 13 månader

2008-07-01 | 22:22:48
http://www.annakarlsson.se/blogg/
SagoElin

Namn: Elin-Carina Christin ...

Bästa egenskap: Stark fighter med ett ibland för stort bankande hjärta.

Sämsta egenskap: Faller för impulser alldeles för lätt.

Barn: Ett litet stycke kärlek om 9 dagar! <3



Efter att ha levt ett alldeles för hårt liv med allt vad det innebär.. kronisk depression och ganska mycket annat försöker jag sakta men säkert ta mig upp. Vissa dagar är lättare än andra och vissa dagar kommer jag inte upp ur sängen..

Jag försöker dock att göra det bästa med komvuxpluggande, bäbisförberedande och allt som hör till för att hålla hemmet i ordning och fötterna på jorden och inte falla igen.

Men jag hade absolut behövt lite extra PowerMum kraft för att klara av att hålla mig uppe när LillÄlsk kommer!



Tack på förhand och lycka till, till alla!

2008-07-02 | 15:37:30
http://sagoelin.blogg.se/
Johanna

Jag behöver en powermom för att orka med allt som har med livet att erbjuda;-) Jag är ensamstående mamma till min underbara dotter på 17 månader. Och visst är det underbart men ibland kan det bli tufft med ingen som helst avlastning så därför skulle jag behöva en powermom! :-D

Namn: Johanna Andersson

Bästa egenskap: Energisk

Sämsta egenskap: dåligt tålamod ibland

Barn: Bianca 17 månader

2008-07-02 | 16:25:04
Pej

Men jag vill ju självklart vinna den här :-)



Namn: Pej

Bästa egenskap: Positiv. Får ofta höra från folk att jag alltid är så positiv.

Sämsta egenskap: Konflikträdd. Har svårt för att säga vad jag tycker och tänker. Tiger hellre än tar en konflikt.



Jag har en dotter på 16 månader.

Jag ska vinna denna Power Mum så jag blir en ännu bättre mamma. Så jag får kraft att orka med att lämna bort dottern på dagis till hösten, vilket jag har värsta ångesten för.

Behöver lite extrakrafter för att klara av svärföräldrarna oxå ;-)



KramKram

2008-07-02 | 23:42:24
Caroline med Tim o Minea

Jag vill vinna för att jag VERKLIGEN vill ha en sån där cool vododoll, den skulle passa mig perfekt!





Namn: Caroline



Bästa Egenskap: älskar allt som har med barnen att göra, vilket automatiskt gör att jag älskar dom mest i hela världen, o det är väl ganska bra?! ;)



Sämsta Egenskap: tjaaatar!



Barn: Tim 6 år och Minea snart 3 år

2008-07-03 | 00:24:47
http://mammanmedstortc.blogg.se/
Erika

Men såklart måste man vara med. Har försökt vinna just denna voodoll länge nu, därför behöver just JAG den. :) Dessutom så behöver jag lite lugn och ro i all denna hets. Jag har varit stressad nu i 2 år, inte fått ett enda lugn. Jag har försökt med spabad och hela köret men icke sa nicke. På senaste tiden har jag dessutom haft dåligt tålamod. Jag stressade otroligt mycket när jag var i mitt fd förhållande med Grims pappa.. vi hade det inte direkt bra om man säger så. Nu är det över och nu är det istället en massa stress och ångest om hur jag ska fixa lägenhet, pengar.. är ju nyseparerad.

Jag behöver mer tålamod och mer tid för just nu känner jag att jag inte har tid till någonting, knappt att skriva blogg vilket syns. Behöver helt enkelt det där lugnet som jag letat efter de senaste åren, annars kommer jag bli utbränd allvarligt talat. :)



Namn: Erika Vallius

Bästa egenskap: Empatisk

Sämsta egenskap: Stressig

Barn: Grim, 11 månader.. han fyller ett år den 10:e så en Vodoll hade inte skadat i all kalashets. ;)

2008-07-03 | 01:02:31
http://theerika.blogg.se/
Ulrika

Åh, är ju bara heöt klart för mig. Är i stort behov att komma bort från alla mammafäller som mysbyxor och osminkad. Vill bli en hot mama som gör gubben så till sig att han fria;-)



Namn: Ulrika

Bästa egenskap: Alltid ett vänligt ord att säga

Sämsta egenskap: En smula lättstressad

Barn: Nina 4år (imorgon) och Elsa 22 månader.



Kram Ulrika

Linda och Prinsessan

Åhh den behöver jag verkligen vinna nu.



Linda hejer jag, men det vet du redan :)

Just nu så har jag en svår skada i ryggen som gör att jag inte kan hitta på en massa roliga saker med min dotter, jag klarar inte ens av de dagliga livet. Det är just därför jag vill vinna denna tävlingen. Med den hoppas jag på krafter, krafter som gör att jag kan ta hand om min dotter bättre. Jag skiter i mig själv men min dotter förtjänar en mamma som orkar gå till parken så att hon kan få leka, hon förtjänar en mamma som kan lyfta upp henne och trösta henne när hon har slagit sig eller bara är ledsen. Men framför allt så förtjänar hon en mamma som orkar hålla modet uppe och kan vara den glada mamman hon egentligen är. Hon förtjänar sin lyckliga familj tillbaka.

För övrigt när jag inte är skadad så skulle jag behöva den för att finna styrka i alla konflikter med min dotter, du vet jag har en envis liten prinsessa och våra sammandrabbningar kan vara rätt häftiga. Det är ibland så intensivt att det slutar med att vi båda gråter. Det är tufft, speciellt när man står själv med allt.

Alla mammor behöver en Power Mom!!



Namn: Linda Olsson

Bästa egenskap: Kärleksfull med mera

Sämsta egenskap: blir lätt irriterad pga smärtan, långsint annars.



Barn: Jag har en underbar Prinsessa som heter Ella, Ella ska bli en pigg 4 åring den 20 september.

2008-07-06 | 12:22:05
http://babymyz.blogg.se/
mia

hejHej! va roligt med tävling!

Min bästa egenskap är nog att jag är så glad jämt.

Min sämsta är nog min morgontrötthet.

helt vansinnigt.

och ja har ju min underbara son Kevin, på 2½ år=)



kramar Mia

2008-07-06 | 19:10:33
Kamilla

Namn: Kamilla Persson

Bästa egenskap: Mycket tålamod

Sämsta egenskap: Envis



Barn : En underbar dotter som är 3 år

2008-07-07 | 01:19:44
http://agilla83.blogg.se/